who owns epoch times

image
Image Credit: St Louis Rams Rumors: Move to Los Angeles May Not Happen …

Who is Epoch Times owned by?

The Epoch Times was founded in the United States in the year 2000 in response to communist repression and censorship in China. Our founders, Chinese-Americans who themselves had …

Who is funding Epoch Times?

May 01, 2022 · The Epoch Times is owned by the Epoch Media Group, which also owns NTD. The Epoch Times receives funding through a subscription, advertising, and donation model. …

Who funds Epoch Times?

May 15, 2020 · The Epoch Times was started by John Tang in the year 2000 as a Chinese language newspaper. John Tang is a graduate of Georgia Tech who publicly supports the …

Is the Epoch Times a legitimate news source?

Jan 13, 2021 · T he Epoch Times was founded in 2000 by John Tang, an Atlanta-based follower of the Chinese spiritual movement Falun Gong, whose members you might have seen doing …

image
Image Credit: Rubio Demands Biden Ban TikTok Over Chinese Communist …
image
Image Credit: The Epoch Times – Truth & Tradition. Fact Based. Unbiased …

Subscribe to The Epoch Times

Subscribe online here or call our hotline at (917) 905-2080 to subscribe by phone.

Contact Us

We love hearing from our readers. Please send letters to the editor to [email protected] Your letter may be published in our national edition on the “Readers’ Turn” page!

What is the Epoch Times?

The Epoch Times is an international, multi-language news media company in print and online. The Epoch Times first published in New York in April 2000 (in Chinese only) and the online edition in August 2000. In 2003, The Epoch Times launched an online edition in English, which began printing as a newspaper in New York in 2004.

image
Image Credit: The Epoch Times – Truth & Tradition. Fact Based. Unbiased …

When did the Epoch Times start?

History. The Epoch Times is an international, multi-language news media company in print and online. The Epoch Times first published in New York in April 2000 (in Chinese only) and the online edition in August 2000. In 2003, The Epoch Times launched an online edition in English, which began printing as a newspaper in New York in 2004.

Does the Epoch Times have anti communism bias?

However, when reporting on China, they do reflect a strong anti -communism bias. The Epoch Times also uses loaded language that usually favors the right, such as Why Media Organizations Can’t Let Go of the Fake Russia-Collusion Narrative.

What is a questionable source?

A questionable source exhibits one or more of the following: extreme bias, consistent promotion of propaganda/conspiracies, poor or no sourcing to credible information, a complete lack of transparency, and/or is fake news. Fake News is the deliberate attempt to publish hoaxes and/or disinformation for profit or influence ( Learn More ). Sources listed in the Questionable Category may be very untrustworthy and should be fact-checked on a per-article basis. Please note sources on this list are not considered fake news unless specifically written in the reasoning section for that source. See all Questionable sources.

image
Image Credit: Author Dan Flores | HistoryNet

Who is Joshua Philipp?

Joshua Philipp, a melancholic 30-something with a thatch of thick black hair, is an Epoch Times star. The range of the stodgy print newspaper can be limited; YouTube is another story. Philipp hosts a YouTube show mostly about China called Crossroads.

Where is Li Hongzhi’s compound?

The rural hamlet of Cuddebackville, New York, is home to a guru named Li Hongzhi, who calls his 427-acre compound Dragon Springs. At the center of the compound —a kind of timber frame Shangri-la—stands a massive replica of a Tang Dynasty temple. On March 19, 2020, Li wrote a message to his disciples titled “Rationality.”.

What is the Epoch Times?

The Epoch Times is a privately held company whose mission is, in part, to “uphold universal human values, rights, and freedoms.”. That philosophical outlook is born of its ties to Falun Gong, which is, as described on its website, “a spiritual practice that consists of gentle exercises and postures, combined with a meditation component.”.

image
Image Credit: ICYMI: The Chinese Regime Controls 200 Sq Miles in Texas …

When did the Epoch Times start?

The first print edition of The Epoch Times was published in New York (in Chinese only) in April 2000, and the online edition followed in August 2000. In 2003, The Epoch Times launched an online edition in English, which began printing as a newspaper in New York in 2004. Though he would not comment on how The Epoch Times is funded …

Does the Epoch Times carry the Epoch Times?

The Epoch Times doesn’t like to brag. The woman behind the counter of the Hudson News stand at the World Trade Center Path Station said she doesn’t carry The Epoch Times, and said she hadn’t heard of it. (“The ‘Poch Times?”.

How many languages are there in the Epoch Times?

The funny thing is that The Epoch Times is actually a big publication. It is an international paper that prints in 33 countries and 17 languages, including Ukrainian, Bulgarian and Slovak, and calls New York its center.

image
Image Credit: ICYMI: The Chinese Regime Controls 200 Sq Miles in Texas …

Who is John Liu?

In The Epoch Times ‘ New York edition, this opposition manifests itself periodically as an intense dislike for New York City Comptroller John Liu, a gregarious Taiwanese-born politician who is cast as a witting agent of the Chinese government in a series of articles called “John Liu and the United Front.”.

Who owns Advance Publications?

Donald and Samuel “Si” Newhouse – Advance Publications. Donald Newhouse and his brother Samuel “Si” Newhouse inherited Advance Publications, a privately-held media company that controls a plethora of newspapers, magazine, cable TV and entertainment assets, from their father. Advance owns newspapers in 25 cities and towns across America and is …

Who owns Fox News?

Rupert Murdoch, former CEO of 21st Century Fox , the parent of powerhouse cable TV channel Fox News, may well be the world’s most powerful media tycoon. He is executive co-chairman of 21st Century Fox with his son Lachlan and is also chairman of News Corp, which owns The Wall Street Journal and other publications.

image
Image Credit: The Epoch Times – Truth & Tradition. Fact Based. Unbiased …

Who is the founder of Bloomberg?

Bloomberg cofounded his financial data company in 1981 with Charles Zegar and Thomas Secunda, both of whom are now billionaires as well thanks to their minority equity stakes in Bloomberg LP. The company expanded into business news coverage and has more than 2,000 reporters around the world.

Who owns the Atlanta Journal-Constitution?

Cox Enterprises , owned by the billionaire Cox family, counts The Atlanta Journal-Constitution and a number of other daily papers among its many media investments. James Cox, the company founder and grandfather of current chairman Jim Kennedy, bought his first newspaper, the Dayton Ohio Evening News, in 1898.

Who bought the Washington Post?

Jeff Bezos – The Washington Post. Amazon founder Jeff Bezos bought The Washington Post for $250 million in 2013. Since beginning his run for president, Trump has accused Bezos of using the Post to get tax breaks for Amazon and sending reporters after Trump. Bezos denied the allegations at a tech conference at the Washington Post in May.

image
Image Credit: Resumen De Comandos Linux – ID:5c117015ee04a

How much did Jeff Bezos buy the Washington Post?

Amazon founder Jeff Bezos bought The Washington Post for $250 million in 2013. Since beginning his run for president, Trump has accused Bezos of using the Post to get tax breaks for Amazon and sending reporters after Trump. Bezos denied the allegations at a tech conference at the Washington Post in May.

Who owns the Boston Globe?

Billionaire Red Sox owner John Henry purchased the Boston Globe in October 2013 for $70 million. Henry agreed to purchase the Globe just days after Bezos acquired the Washington Post. The Globe was previously owned by the New York Times for twenty years.

Why was the Epoch Times founded?

The paper was originally founded in 2000 to promote the interests of an obscure, heavily persecuted Chinese religious group known as “Falun Gong.”.

image
Image Credit: Fortnite: Florida Museum is now suing Epic Games for …

What is the Epoch Times?

The Epoch Times is a vehicle for the Trump-leaning politics of the Falun Gong. Falun Gong is against the modernization of China and wants to return China to a feudalistic society before women’s suffrage where interracial marriage is forbidden and homosexuals are regarded as “demonic,” and “peasants knew their place.”.

Is Epoch Times reliable?

People who say Epoch Times is reliable are Falun Gong practitioners, which include Epoch Times staff, New Tang Dynasty staff and any Falun Gong organization staff, members and practitioners. If you are a Chinese person saying Epoch Times is not a reliable source and you’ve practiced. Continue Reading.

What is editorial review?

An editorial review is when the AllSides editorial staff — which includes people from across the political spectrum — reviews the works of a source and comes to a general consensus on its bias. These reviews always include a diversity of individuals covering the range of bias from left to right.

image
Image Credit: Rubio Demands Biden Ban TikTok Over Chinese Communist …

Who is Stefan Halper?

The only remote basis that this theory has in fact is that, in late 2016, Dr. Stefan Halper, a longtime undercover informant for the FBI, separately met with three members of Trump’s campaign and asked them questions in effort to learn more about possible collusion between the Trump campaign and Russia.

When did the Epoch Times start?

The Epoch Times first published in New York in April 2000 (in Chinese only) and the online edition in August 2000. In 2003, The Epoch Times launched an online edition in English, which began printing as a newspaper in New York in 2004.

When did the Communist Party eradicate Falun Gong?

Following a period of rapid growth in the 1990s, the Communist Party launched a campaign to “eradicate” Falun Gong on 20 July 1999. [3] As in most cases “the enemy of my enemy is my ally” is the rational of the Falun Gong support of Donald Trump and “far right” politicians in Europe.

image
Image Credit: Rubio Demands Biden Ban TikTok Over Chinese Communist …

How many pages are there in the grain of truth?

You will find grains of truth in the 8-page paper that solicits new subscribers. For instance, it contains a timeline that prominently features the story of Dr. Li Wenliang, who got in trouble with Chinese authorities for sounding the alarm about the virus in Wuhan.

When was Falun Gong banned?

China’s government banned Falun Gong in the 1990’s. We’ve seen abuses of these people in public and credible sources believe China’s government did much worse to them in secret. Falun Gong decided to fight Chinese propaganda with its own: most notably, the dance show Shen Yun.

What is Falun Gong?

The Epoch Times sprung out of Falun Gong… a Chinese spiritual practice that involves body movements and meditation. China’s government banned Falun Gong in the 1990’s. We’ve seen abuses of these people in public and credible sources believe China’s government did much worse to them in secret.

Categories who

Leave a Comment